Stress af med hvile

Timen starter med siddende lette og blide bevægelser:

Herefter lægger I jer tilrette og bliver guidet ind i en liggende muskelafspænding.

I vil få forskellige forslag, til at finde den mest behagelig hvilestilling med tæpper og puder.

Stillinger som I kan bruge derhjemme på gulvet eller i sengen, når I har brug for at lade op, eller som forberedelse til søvn.

Afspænding er nøglen til at finde fysisk og psykisk balance i vores handle orienterede og aktive vestlige kultur.

I liggende afspænding forsøger vi at opnå fysisk, mental og følelsesmæssig afslapning, og mest af alt stabilisere nervesystemet. Som sådan vil nervesystemet og kroppen være i hvile, og din krop lærer over tid hvordan den kan afspænde næsten af sig selv.

Jævnlig praksis af liggende muskel afspænding vil gøre din krop mindre sårbar over for stress-relaterede sygdomme, og hjælpe dig med at opnå mere balance i din energi og dit aktivitetsniveau i din hverdag.

Du vil bevidst blive bedre til at slappe af, så du kan bruge det i din hverdag, stående, gående og siddende. Genopbyggende og givende ro.

Din helt egen stund, kun for dig selv.

Underviser: Nina Pfeiffer

Kig i kalenderen og find kommende hold

MIND and MOTION • Ryesgade 31, 3 sal • 8000 Århus C • Telefon: 2020 7709
dk-and-visa