Restorative Yoga.

Forebyg og afhjælp stress samt andre psykiske eller fysiske udfordringer.

Restorative yoga også kaldet Genopbyggende yoga er for alle. Også dig som ikke er interesseret i at dyrke almindelig yoga. Det handler ikke om styrke og stræk, derimod handler det om, skabe ro i kroppen. balance til nervesystemet, som meget ofte er i konstant “klar og parat”  beredskab i vores til tider hektiske hverdag.  Et overstimuleret nervesystem har en uhensigtsmæssig indvirkning på vores helbred generelt, og kan skabe ubalance fysisk og psykisk af langvarig karakter.

Restorative yoga er en form for afspænding, hvor vi forsøger at forøge fysisk, mental og følelsesmæssig ro. Med brug af puder og tæpper, er det lettere at slappe af, alt imens kroppen stimuleres af yogaens gavnlige virkninger. Genopbyggende/restorative yoga er til gavn for hele kroppen, fysisk, emotionelt og mentalt.

Som sådan vil det almindelige nervesystem være i hvile, og musklerne bliver mere afslappede.  Jævnlig praksis af genopbyggende yoga vil gøre din krop mindre sårbar over for stress-relaterede sygdomme, og hjælpe dig mod mere sundhed.

Restorative yoga er også for dig som bare ønsker at slappe af og modtage yogaens fortrinlige virkninger, uden den store indsats.

Vi vil blive i hvile stillingerne i op til 10 min., og vil samtidig praktisere mindfulness og lytte til beroligende musik. Læs hvad andre deltagere syntes..

Restorative Yoga – Intensiv – 2 timer  eller små forløb

Se kalenderen for kommende workshops/hold. Underviser Nina Pfeiffer

Adresse i Århus:

Mindful Yoga / Mind and Motion Ryesgade 31. 3 sal  8000 Århus C

Restorative  yoga giver healing i krop og sind. Det er især nyttigt, når du har brug for at fjerne træthed og stress, der skyldes dine daglige aktiviteter. Det kan også hjælpe dig med at komme i balance efter sygdom og tilskadekomst eller overvinde følelsesmæssig udfordringer. Restorative yoga er ikke aktiv yoga, men derimod dybdeafspænding, hvor det handler om at hvile så meget som muligt, så nervesystemet beroliges. Denne yogaform udføres primært liggende. Kroppen understøttes af puder, pøller og tæpper. Det får musklerne til at slippe spændinger, og når stillingerne holdes i ca. 10 minutter løsnes på et dybere plan. Ny undersøgelse viser at Restorative yoga er gavnligt for for diabetes patienter.  Læs mere

restorative Nina (2)

 

MIND and MOTION • Ryesgade 31, 3 sal • 8000 Århus C • Telefon: 2020 7709
dk-and-visa