Yin Yoga for alle. Den meditative yoga stil vi alle elsker. Yin Yogalærer Nina Pfeiffer

Yin og Yang – Livets 2 modsætninger.

YIN YOGA –
Flow i energien med – meditative stræk.

I Yin Yoga praktiserer vi blide stræk i længere tid , ca. 3-6 minutter, som mødes med en holdning af medfølelse og accept, for at vække flere Yin dele af vores fysiske, følelsesmæssige og mentale dele af os selv som helhed.

Ved at fremme strømmen af energi (Qi) gennem energi baner (meridianer) i vores dybe Yin kerne kan vi bidrage til at bringe sundhed til vores krop og balance i vores travle Yang livsstil. 

Når energien flyder, stiger vores livskvalitet, vi bliver mere modstandsdygtige, og det bliver lettere at udfolde vores glæde i dagligdagen.

Det kan for nogle i begyndelsen virke temmelig kedeligt og passivt, da det kan være udfordrende at være i stillingen i flere minutter, men udbyttet er stort.

Yin Yoga er fysisk rettet mod bindevævet i ledbånd, knogler, og selv de led i kroppen, som normalt ikke udnyttes så meget i en mere aktiv yogastil, samt hofter, bækken og nederste del af rygsøjlen. 

Vi løsner også op i skuldre, arme, nakke, hænder. 
Stort set hele kroppen, så energien kan flyde i åbne baner og skabe mere flow i hele systemet.

Yin praksis giver os i alt mere smidighed og fleksibilitet, og samtidig mere flow i vores energi – livskraft.

Indre balance, består af balancen mellem Yin og Yang – Den feminine og den maskuline energi som findes i os alle. 
Yang med de maskuline og stykende aktiviteter, og Yin som den feminine med ro & hvile

Se aktuelle
HOLD,  “YOGA KRÆS” & WORKSHOPS
HER