Selvforkælelse
&
Blid Yoga

Langenæs - Djursland

25 - 27 juni 2021

Det er alt for længe siden.  
I perioden 2008-2012, afholdt jeg retreats på Kloster, Slot, Spa hotel, på Mols, og i Nordjyllands smukke natur.

Nu 8 år efter, skal det være, og jeg glæder mig.

Vi skal bo på et fantastisk sted på Djursland

Strandgården på Helgenæs.

1 times kørsel fra Århus.

Bare ved at kigge på billederne, kan du sikkert også fornemme, hvor dejligt det vil være.

At tilbringe en hyggelig week-end, med noget af det der er dejligt og gavnligt for sindet, kroppen og dit, måske som mit, til tider lidt høje energiniveau.

Det værdifulde nervesystem, som hos mange af os, vil ha godt af, og som vil nyde, at komme lidt ned i gear.

Så kan du li rolig yoga med et twist af styrke, meditative stræk, lidt meditation, flydende Chi Gong og åndedrætsøvelser og ikke mindst liggende dybdeafspænding ?

Dage hvor du kan komme langt væk fra vasketøjet, madlavningen, gøremål, mails og ting du skal nå ?

Her kan du slippe tiden.

Jeg skal nok minde dig om hvornår der er en klasse.
Hvornår der serveres skøn vegetarisk mad.

Hvornår du kan smutte en tur i vandet eller en gå tur i den friske og smukke natur.

Eller måske en lille blundestund, ude eller inde.

Al undervisning er for alle niveauer.

Har du aldrig bevæget dig i retning af yogaen, er det tilpasset dig.

Har du erfaring indenfor yoga, er det også tilegnet dig.

Men er du et sted i dit liv, hvor du kun ønsker at styrke og træne din krop.

Ikke brænder for ro, fordybelse, mindfulness og ingen internet, er opholdet måske ikke noget for dig.

Opholdet lægger vægt på ro, nydelse, afstresning, energi, nærvær i bevægelse og i meditative stræk. Lækker mad, hygge sammen eller alene, hvile, nærvær, mindfulness og mere i den retning.

Klik på overskrifterne nedenfor, og den relevante information om klasserne, program, og tilmelding, står beskrevet.

          DET FÅR DU

  • 2 overnatninger 
  • Lån af linned & håndklæde
  • Fuld vegetarisk forplejning
  • The/kaffe/snacks ad libitum
  • Adgang til badning
  • Adgang til sauna
  • Undervisning 10 timer
Program Fredag

14.00 - 15.00
Ankomst interval

15.00 - 16.00
Velkomst kaffe/The

16.30 - 18.00
Yin/Yang Yoga

18.00 - 19.00
Middag

20.00 - 21.00
Blid aften yoga

21.00 - 22.30
Saunaen er tændt

Program Lørdag

Er du morgenfrisk og har lyst til at bade?
Vi er 10 min. gang fra kysten & badebro.

06.30 - 08.00
Saunaen er tændt

07.00 - 08.00
Go morgen snack

8.15 - 9.30
Chi Gong & Yin Yoga

9.30 - 10.30
Morgenmad

12.00 - 13.15
Yin/Yang Yoga

13.30 - 14.30
Frokost

15.30 - 16.30
Eftermiddags snack

16.30 - 18.15
Meridian Yin Yoga

18.30 - 19.30
Middag

Kaffe/the ad libitum

20.30 - 21.30
Yoga Nidra og Meditation.

program søndag

Er du morgenfrisk og har lyst til at bade?
Vi er 10 min. gang fra kysten & badebro.

06.30 - 08.00
Saunaen er tændt

07.00 - 08.00
Go morgen snack

8.00 - 9.00
Udenfor
Blidt stående flow

9.15 - 10.15
Morgenmad

11.00 - 12.45
Styrk dit immunforsvar

13.00 - 14.00
Frokost

14.00-14.30
Så går det hjemad.


Pris

2.850,-  
Delt dobbeltværelse, separate senge.

280,- Tillæg
Enkeltværelse begge dage.

Depositum.
Reservér din plads kr. 220,-

Sådan tilmelder du dig:

Reservér din plads:
Tilmeld dig med depositum
Kr. 220,-

Restbetaling betales:
Senest d. 10. marts 2021
Kr. 2.630,-  delt dobbeltværelse
Kr. 2.960,-  v. reserveret enkeltværelse
.

Tilmelding er bindende.
Tilmelder du din inden d 1. februar, og fortryder, kan du ekstraordinært afmelde dig senest d. 2. februar
Depositum returneres ikke.

Bliver opholdet aflyst, får du naturligvis hele din indbetaling retur.
Læs yderligere information om refusion på Her

NÅR DU TILMELDER DIG:
Du vil efter betalt depositum/tilmelding, straks modtage en mail med bekræftelse og praktisk information.  
(Kontakt mig endelig, hvis du ikke har modtaget den)


Nb. Husk at skrive i din tilmelding, om du ønsker delt dobbeltværelse eller enkeltværelse.  
Du kan lave det om senere, hvis der er et ledig værelse.

Generelt om undervisningen

Alle klasser undervises af Nina, og er for alle niveauer.

Har du aldrig bevæget dig i retning af yogaen, er det tilpasset dig.

Har du erfaring indenfor yoga, er det også tilegnet dig.

Klasserne er frivillige, så har du på et tidspunkt mere brug for at lave noget andet, springer du bare over.

Du kan tilmelde eller afmelde dig klassen indtil 15 min. før start.
Læs lidt om klasserne nedenfor.

Mindful Yin Yoga

I Yin Yoga praktiserer vi blide stræk i længere tid , ca. 3-6 minutter, som mødes med en holdning af medfølelse og accept, for at vække flere Yin dele af vores fysiske, følelsesmæssige og mentale dele af os selv som helhed.

Yin praksis giver os i alt mere smidighed og fleksibilitet, og samtidig mere flow i vores energi – livskraft. 

Vi lægger vægt på den meditative og passive stil, hvor vi binder praksis sammen med mindfulness, og gir alle musklerne en velfortjent pause.

Yin Yoga er en stille stil der fysisk er rettet mod bindevævet i ledbånd, knogler, og selv de led i kroppen, som normalt ikke udnyttes så meget i en mere aktiv yogastil, samt hofter, bækken og nederste del af rygsøjlen. 

Vi løsner også op i skuldre, arme, nakke, hænder.  Stort set hele kroppen, så energien i meridianbanerne kan flyde bedre  

Mindful Yang Yoga

I Yang Yoga, lægger vi mere vægt på styrke, af hele kroppen.  
Mildt flow, statiske groundende stillinger, og med Mindfulness som fundament.
Alle kan være med. 

Chi Gong

Vi laver et lille program med bløde stående bevægelser, der hjælper energien rundt i hele kroppen, alt imens vi bibeholder vores opmærksomhed på åndedrættet.

Meridian Øvelser

Ved at fremme strømmen af energi (Qi) gennem energi baner (meridianer) i vores dybe Yin kerne kan vi bidrage til at bringe sundhed til vores krop og balance i vores travle Yang livsstil. 

I vores Yin praksis, fokuserer vi i denne klasse på at stimulere meridianbanerne.  

Udover Yin stræk, kombinerer vi med andre milde øvelser for at påvirke dybere i vores bindevæv, ved hjælp af mindre bolde oa..  
Klassen indeholder også åndedrætsøvelse og afspænding.

Åndedræts øvelser

I de øvelser vi praktiserer i week-enden, bevæger vi åndedrættet på forskellige måder.
Lungerne og hele kroppen, får gavn af ilten, renset ud, og får ny energi.
De har også andre gavnlige virkninger, som hører nærmere om..

Yoga Nidra & Meditation

I Yoga Nidra, afspænder vi dybt i krop og sind.
Liggende, bliver du guidet rundt i hele kroppen, og kommer på en lille indre rejse.
I Yoga Nidra, lader vi op, gi´r slip på meget af det vi bærer rundt på.
Kroppen kan restituere, ved denne vågne og bevidste "søvn".

Styrk dit Immun system

I denne klasse laver vi rolige øvelser, der gavner hele dig og dit immunforsvar.
Krop, åndedræt, sind og følelser.  
Du får mere forklaring ved velkomst fredag.

Er der noget du mangler svar på, eller er i tvivl om,
kontakt mig endelig.

Nina@mindfulyoga.dk

Tlf 2020 7709

Med kærlige hilsner
Nina Pfeiffer