Yoga Retreat

FULDT BOOKET

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du ønsker at komme på venteliste.
nina@mindfulyoga.dk eller sms. 20207709

Hvad, Hvorfor & hvordan? Nina fortæller...

Det er alt for længe siden.
I perioden 2008-2012, afholdt jeg i hele Jylland, retreats på klostre, slotte, og Spa Hotel.
Nu 8 år efter, skal det ske igen, og jeg glæder mig.
Vi skal bo på et fantastisk sted på Djursland.

Strandgården på Helgenæs. 1 times kørsel fra Århus.

Retræten i juni var fuldt booket, og blev en super hyggelig week-end og alle nød deres yoga, skøn mad og hyggeligt samvær.  
Næste retræte er til november, så skynd dig at tilmelde dig ved at betale et lille depositum, hvis du vil nå at få en plads.

Bare ved at kigge på billederne, kan du sikkert også fornemme, hvor dejligt det vil være.

At tilbringe en hyggelig week-end, med noget af det der er dejligt og gavnligt for sindet, kroppen og dit, måske som mit, til tider lidt høje energi niveau.

Det værdifulde nervesystem, som hos mange af os, vil ha godt af, og som vil nyde, at komme lidt ned i gear.

Så kan du li rolig yoga med et twist af styrke, meditative stræk, lidt meditation, flydende Chi Gong og åndedrætsøvelser og ikke mindst liggende dybdeafspænding ?

Dage hvor du kan komme langt væk fra vasketøjet, madlavningen, gøremål, mails og ting du skal nå
Her kan du slippe tiden.

Jeg skal nok minde dig om hvornår der er en klasse.
Hvornår der serveres skøn vegetarisk mad.

Hvornår du kan smutte en tur i vandet eller en gå tur i den friske og smukke natur.

Eller måske en lille blundestund, ude eller inde.

Al undervisning er for alle niveauer.

Har du aldrig bevæget dig i retning af yogaen, er det tilpasset dig.

Har du erfaring indenfor yoga, er det også tilegnet dig.

Men er du et sted i dit liv, hvor du kun ønsker at styrke og træne din krop.

Ikke brænder for ro, fordybelse, mindfulness og ingen internet, er opholdet måske ikke noget for dig.

Opholdet lægger vægt på ro, nydelse, afstresning, energi, nærvær i bevægelse og i meditative stræk. Lækker mad, hygge sammen eller alene, hvile, nærvær, mindfulness og mere i den retning.

Klik på overskrifterne nedenfor, og den relevante information om klasserne, program, og tilmelding, står beskrevet.

Kontakt mig endelig hvis du har spørgsmål.
Kh. Nina Pfeiffer

       DET FÅR DU

  • 2 overnatninger 
  • Lån af linned og håndklæde
  • Fuld vegetarisk forplejning
  • Te/kaffe/kage pauser
  • Adgang til badning
  • Adgang til sauna
  • 9 timers undervisning
  • Mulighed for enkeltværelse, ved hurtig tilmelding
Program Fredag

14.00 - 14.45
Ankomst interval

15.00 - 16.00
Velkomst kaffe/The

16.30 - 18.00
Yin/Yang Yoga & Yoga Nidra

18.15 - 19.15
Middag

20.15 - 21.00
Blid aften yoga & meditation

21.15 - 22.30
Saunaen er tændt

Bemærk:
Alle aktiviteter er frivillige.  Så gå en tur eller ta et hvil, hvis du har brug for en pause.

Alle fællesarealer er stillezone efter kl. 22.15

Program Lørdag

Er du morgenfrisk og har lyst til at bade?
Vi er 10 min. gang fra kysten & badebro.

07.15 - 08.00
Saunaen er tændt

07.30 - 08.00
Kaffe/te

8.15 - 9.30
Chi Gong & Yin Yoga

9.30 - 10.30
Morgenmad

12.00 - 13.00
Yang Yoga flow

13.10 - 13.30
Dans - for jordforbindelse/grounding

13.30 - 14.30
Frokost

16.00 - 17.00
Eftermiddags snack

17.00 - 18.30
Meridian Yin Yoga

18.45 - 19.45
Middag
Kaffe/the

20.45 - 21.15
Blide aftenstræk & Meditation.

Lørdag vil middagen i de 2 stuer blive opdelt med den ene stue som stillezone.
Efter kl. 19.45, vil alle fællesarealer være stillezoner, indtil søndag kl. 9.30.

Bemærk:
Alle aktiviteter er frivillige.  Så gå en tur eller ta et hvil, hvis du har brug for en pause.

program søndag

Er du morgenfrisk og har lyst til at bade?
Vi er 10 min. gang fra kysten & badebro.
Bemærk alle fællesarealer er stillezone indtil kl. 9.15.

07.15 - 08.00
Saunaen er tændt

07.30 - 08.30
Kaffe/te

8.30 - 09.15
Chi Gong & Blidt stående flow

9.15 - 10.15
Morgenmad

11.15 - 13.00
Styrk dit immunforsvar. Pranayama og blide rolige øvelser

13.10 - 13.40
Samling i salen

13.40 - 14.40
Frokost

14.40 - 15.00
Så går det hjemad.

Bemærk:
Alle aktiviteter er frivillige.  Så gå en tur eller ta et hvil, hvis du har brug for en pause.


Pris

2.850,-  
Delt dobbeltværelse, separate senge.

280,- Tillæg  
Enkeltværelse begge dage.

Depositum.
Reservér din plads kr. 220,-

5 - 7 November 2021.  tilmelding vejledning

FULDT BOOKET.
Skriv til mig på nina@mindfulyoga.dk eller sms. 2020 7709, hvis du ønsker at komme på venteliste.

Nedenstående er ikke muligt, da week-enden er fuldt booket.
Reservér din plads:
Tilmeld dig med depositum
Kr. 220,-

Restbetaling betales:
Senest d. 15. september 2021
Kr. 2.630,-  delt dobbeltværelse
Kr. 2.960,-  v. reserveret enkeltværelse.


Tilmelding er bindende.
Tilmelder du din inden d 15. august 2021, og fortryder, kan du ekstraordinært afmelde dig senest d. 16. august 2021
Depositum returneres ikke.

Bliver opholdet aflyst, får du naturligvis hele din indbetaling retur.
Læs yderligere information om refusion på Her

NÅR DU TILMELDER DIG:
Du vil efter betalt depositum/tilmelding, straks modtage en mail med bekræftelse og praktisk information.  
(Kontakt mig endelig, hvis du ikke har modtaget den)


Nb. Husk at skrive i din tilmelding, om du ønsker delt dobbeltværelse eller enkeltværelse.

Generelt om klasserne

Alle klasser undervises af Nina, og er for alle niveauer.

Har du aldrig bevæget dig i retning af yogaen, er det tilpasset dig.

Har du erfaring indenfor yoga, er det også tilegnet dig.

Hele programmet er sammensat med omhu, så klasserne er tilrettelagt efter tidspunkt på dagen, og der vil være lidt gentagelser af øvelser, med et twist af nyt.  
På den måde vil der være en sammenhæng i hele forløbet, og du kan fordybe dig mere for hver gang.

Der vil være en blanding af den blide femine Yin og den maskuline blide styrkende Yang. Det skaber balance i krop og sind, at praktisere og veksle mellem total hengivelse og groundende jordforbindelse. 

Bemærk:
Alle aktiviteter er frivillige.  Så gå en tur eller ta et hvil, hvis du har brug for en pause.

Læs lidt om klasserne nedenfor.

Mindful Yin Yoga

I Yin Yoga praktiserer vi blide stræk i længere tid , ca. 3-6 minutter, som mødes med en holdning af medfølelse og accept, for at vække flere Yin dele af vores fysiske, følelsesmæssige og mentale dele af os selv som helhed.

Yin praksis giver os i alt mere smidighed og fleksibilitet, og samtidig mere flow i vores energi – livskraft. 

Vi lægger vægt på den meditative og passive stil, hvor vi binder praksis sammen med mindfulness, og gir alle musklerne en velfortjent pause.

Yin Yoga er en stille stil der fysisk er rettet mod bindevævet i ledbånd, knogler, og selv de led i kroppen, som normalt ikke udnyttes så meget i en mere aktiv yogastil, samt hofter, bækken og nederste del af rygsøjlen. 

Vi løsner også op i skuldre, arme, nakke, hænder.  Stort set hele kroppen, så energien i meridianbanerne kan flyde bedre  

Mindful Yang Yoga

I Yang Yoga, lægger vi mere vægt på styrke, af hele kroppen.  
Mildt flow, statiske groundende stillinger, og med Mindfulness som fundament.
Alle kan være med. 

Chi Gong

Vi laver et lille program med bløde stående bevægelser, der hjælper energien rundt i hele kroppen, alt imens vi bibeholder vores opmærksomhed på åndedrættet.

Meridian Øvelser

Ved at fremme strømmen af energi (Qi) gennem energi baner (meridianer) i vores dybe Yin kerne kan vi bidrage til at bringe sundhed til vores krop og balance i vores travle Yang livsstil. 

I vores Yin praksis, fokuserer vi i denne klasse på at stimulere meridianbanerne.  

Udover Yin stræk, kombinerer vi med andre milde øvelser for at påvirke dybere i vores bindevæv, ved hjælp af mindre bolde oa..  
Klassen indeholder også åndedrætsøvelse og afspænding.

Åndedræts øvelser

I de øvelser vi praktiserer i week-enden, bevæger vi åndedrættet på forskellige måder.
Lungerne og hele kroppen, får gavn af ilten, renset ud, og får ny energi.
De har også andre gavnlige virkninger, som hører nærmere om..

Yoga Nidra & Meditation

I Yoga Nidra, afspænder vi dybt i krop og sind.
Liggende, bliver du guidet rundt i hele kroppen, og kommer på en lille indre rejse.
I Yoga Nidra, lader vi op, gi´r slip på meget af det vi bærer rundt på.
Kroppen kan restituere, ved denne vågne og bevidste "søvn".

Meditationerne er guidede med forskellige temaer, og derefter i stilhed, så du kan opleve eftervirkningerne

Styrk dit Immun system

I denne klasse laver vi rolige øvelser, der gavner hele dig og dit immunforsvar.
Krop, åndedræt, sind og følelser.  

hvad siger andre deltagere:

Kære Nina
Tak for nogle fantastiske dage på Strandgården og yoga-retræten. Jeg kom super presset, og tog derfra med en dejlig jordforbindelse.
Det er bare noget du kan Nina – guide stille og roligt – din stemme er så healende og kroppen adlyder dig. Fantastisk evne du har.
Jeg er så taknemmelig for at jeg kom afsted, som jeg nævnte, da jeg kom, havde jeg slet ikke sjælen med og var super stresset (nej ikke syg, men mange opgaver, der skulle nås inden onsdag).
Jeg har dyrket mindful yoga hos dig, sammen med nogle fantastiske kvinder om mandagen, og ved det er godt for mit overskud.
Jeg talte på fingrene, hvad jeg skulle prioritere. Heldigvis valgte jeg retræten.
Mit mål var at finde tilbage til jordforbindelsen, men sikke en weekend det blev.
Dejligt område – skøn veltillavet mad – et godt program – med passende pauser til at hvile – gå til stranden – besøge templet – helt uforpligtende – uden krav og forventninger til os. End ikke et krav at deltage i timerne – men der var vist ingen der havde lyst til at misse en time af den godt tilrettelagte afvekslende undervisning.
Og ligeledes med hjem – husk at prioritere dig selv – husk at trække vejret – der skal så lidt til at slippe tankerne og mærke hjertet. Tak for dig.
Linda Lauritzen

Kære Nina
Tak for et fantastisk Yoga Retreat.
Dit program var sammensat perfekt, en dejlig blanding af yin yoga, Chi Gong, Mindful yoga, Meridian yoga, Yoga Nidra og Meditation og ikke mindst var stedet helt unikt. Værelserne var enkle indrettet og med gode senge.
Helgenæs er så smuk og i de passende pauser var der rig mulighed for gåture til havet eller i den skønne natur.
Anette som stod for forplejningen, laver de skønneste og mest velsmagende vegetarretter - en fornøjelse til alle sanser.
Det var en dejlig weekend så jeg har tilmeldt mig kurset i november.
Rita Topholm

Kære Nina
Den ultimative selvforkælelse - virkelig inspirerende oplevelse! Jeg var helt flad for batteri, da jeg ankom - og fyldt op med energi, taknemmelighed og ro, da jeg tog hjem.  
Jeg fik masser af nye øvelser og tips med hjem til min egen praksis.
Camilla Fagerberg

I weekenden fra den 25. - 27. juni 2021 var jeg på yoga retreat sammen med Nina på Strandgården på Helgenæs.
Jeg kan varmt anbefale det til ALLE.  Det var ren selvforkælelse.
Weekenden var meget afslappende i smukke og rolige omgivelser med dejlig vegetarisk mad, smuk natur og skønt selskab.
Som deltager kunne man trygt læne sig tilbage og blot modtage.
Nina havde tænkt på ALT: smukke navneskilte på værelsesdørene, en lille velkomstgave osv.
Ninas undervisning er yderst professionel, empatisk og omsorgsfuld med blik for hver enkelte deltagers behov.
Man føler sig tryg og afslappet under Ninas sessioner og vel landet herhjemme igen, føler jeg en større ro og afslappethed i hele kroppen.
Nu glæder jeg mig til næste yoga retreat sammen med Nina på Strandgården til november 2021🙏🏼🌸
De kærligste hilsner fra
Helle

Er der noget du mangler svar på, eller er i tvivl om,
kontakt mig endelig.

Nina@mindfulyoga.dk

Tlf 2020 7709

Med kærlige hilsner
Nina Pfeiffer